Zamknięcie rachunku bankowego wiąże się z wieloma formalnościami. – Dlatego jeżeli klient wybrał inną ofertę i zamyka konto, przed otwarciem nowego warto zapytać w oddziale o automatyczne przeniesienie rachunku. Takie rozwiązanie oferuje większość banków. Jest bezpłatne – mówi Przemysław Dukiel, kierujący Wydziałem Rachunków Bieżących w Banku Millennium.
Na podstawie dyspozycji klienta nowy bank sam przekaże zlecenie zamknięcia konta do dotychczasowego banku, poinformuje pracodawcę, ZUS lub urząd skarbowy o zmianie rachunku, przeniesie do swojego systemu zlecenia stałe i polecenia zapłaty, przekieruje środki z zamykanego rachunku. Z punktu widzenia klienta jest to bardzo wygodne rozwiązanie.
Rachunek można zamknąć na wiele sposobów. W mBanku można to zrobić, wysyłając pismo tradycyjną pocztą, albo z pomocą eksperta online, konsultanta mLinii, doradcy w placówce lub też samodzielnie w serwisie transakcyjnym.
– Wniosek online musi być potwierdzony hasłem jednorazowym lub SMS-em – mówi Marta Rutkowska z biura prasowego mBanku.
Na oświadczeniu wysyłanym pocztą powinny znaleźć się takie informacje jak: imię i nazwisko, PESEL, numer rachunku, na który mają być przelane pieniądze, termin wypowiedzenia. Oświadczenie musi być podpisane przez posiadacza rachunku zgodnie ze wzorem podpisu złożonym w banku.