Reklama
Rozwiń
Reklama

Zyski spadły, straty wzrosły

Średnio inwestorzy zarobili 1,3 proc. w skali roku

Publikacja: 18.02.2017 15:00

Zyski spadły, straty wzrosły

Foto: Bloomberg

Podsumowanie wyników produktów strukturyzowanych, które zakończyły się w 2016 r., wypada niezbyt dobrze, a w porównaniu z rokiem 2015 – nawet bardzo źle. Średni zysk wyniósł 1,3 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 3,57 proc. Najlepsze produkty zakończone w 2015 r. pozwalały zarobić przez rok 10 – 16 proc., a w ubiegłym roku tylko 5 – 8,5 proc. Przedtem na najgorszych inwestycjach można było stracić najwyżej 2,5 – 0,7 proc. w skali roku, teraz 10 – 26 proc. A na minusie znalazło się znacznie więcej produktów. Nie sprawdziło się więc przekonanie, że produkt strukturyzowany – bez względu na swoją formę – może być dobrym sposobem na pomnażanie oszczędności w czasach niskich stóp procentowych oraz słabej koniunktury na rynkach kapitałowych.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Portfel inwestycyjny
Zbrojeniowa hossa trwa. Jak na niej zarobić?
Portfel inwestycyjny
Przed funduszami dłużnymi kilka niezłych kwartałów
Portfel inwestycyjny
Obligacje korporacyjne wciąż atrakcyjnym wyborem dla inwestorów
Portfel inwestycyjny
Widać odbudowę zaufania do obligacji korporacyjnych
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Portfel inwestycyjny
Czas na dywidendowe żniwa na warszawskiej giełdzie
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama