Na razie tylko niektórym firmom udaje się zebrać kapitał poza granicami. Jedną z nich jest Hyper Poland, która na londyńskiej platformie Seedrs zebrała ponad 2,4 mln zł, o 19 proc. więcej, niż zakładała. Zebrane pieniądze w pierwszej kolejności zostaną przeznaczone na 20-procentowy wkład własny do grantu z NCBR na rozbudowę kolei magnetycznej, która ma zmniejszyć uzależnienie światowej gospodarki od cen ropy i przyczynić się do poprawy globalnej sytuacji politycznej, społecznej i środowiskowej. Ani spółce, ani inwestorom nie przeszkodziła w realizacji celów zaczynająca się wiosną pandemia.
Warto sprawdzić: Warto obserwować, kto handluje akcjami. To ważna wskazówka
Hyper Poland nadal nie próżnuje. W czerwcu spółka podpisała porozumienie o współpracy z firmą IDOM specjalizującą się w projektach infrastrukturalnych. Chce też otworzyć biuro w Szwajcarii, aby ułatwić sobie obsługę klientów zagranicznych.
Tropem sukcesu
Pod koniec lipca spółka Grow Uperion, oferująca platformę grywalizacyjną, pozyskała 1 mln zł, w tym 0,5 mln zł w kampanii crowdinvestingu na platformie CrowdConnect.pl, która trwała zaledwie kilka godzin. Spółka zbierała kapitał na rozwój platformy oraz globalnych kanałów sprzedaży. – Stawiamy przed sobą ambitne cele, które pozwolą wykorzystać bardzo dobre globalne perspektywy bliskich nam rynków grywalizacji, HR Tech i SaaS. Dołożymy wszelkich starań owocujących dalszą budową wartości spółki. W pierwszej kolejności chcemy zrealizować zakładane cele emisyjne – dalszy rozwój oprogramowania platformy Grow Uperion oraz budowę globalnych kanałów sprzedaży – mówi Przemysław Śnioszek, prezes Grow Uperion, i dodaje, że spółka wybiera się w przyszłym roku na NewConnect.
Na NewConnect jeszcze w tym roku chce zadebiutować również producent modułowych kontenerów specjalnego przeznaczenia, którego w pozyskaniu 2 mln zł wspierał Dom Maklerski INC. W pierwszej kolejności oferta akcji była wprawdzie skierowana do dużych inwestorów, ale później zaoferowana w kampanii crowdinvestingowej na platformie CrowdConnect.pl. Na zagraniczne rynki wybiera się natomiast Coffeedesk. W zakończonej w połowie lipca kampanii na platformie Crowdway spółka pozyskała 2 mln zł. W I półroczu mimo pandemii spółka zwiększyła też o 41 proc. obroty.