Pan Piotr, klient PKO BP, sprawdził w bankomacie stan swojego konta i wydrukował informację na ten temat. Po otrzymaniu miesięcznego wyciągu z rachunku odkrył, że bank obciążył go prowizją. Zbulwersowany klient skontaktował się z PKO BP i otrzymał taką oto odpowiedź.
„Sprawdzenie salda w bankomacie jest bezpłatne. Można je również zobaczyć w każdej chwili korzystając z serwisu internetowego iPKO lub aplikacji mobilnej IKO. Jednak za wydruk pobierana jest opłata zgodnie z tabelą opłat i prowizji. Celem PKO BP jest zmniejszenie zużycia papieru. W ramach proekologicznych działań bank zachęca klientów do korzystania z wyciągów elektronicznych”.
Grzegorz Culepa z biura prasowego PKO BP dodaje, że klienci korzystający z karty debetowej wydanej do konta mogą w bankomatach PKO BP wydrukować informacje o wysokości salda lub o ostatnich pięciu operacjach. Każdy taki wydruk kosztuje 1,99 zł. Samo wyświetlenie informacji o saldzie rachunku na ekranie bankomatu jest bezpłatne.
Tylko młodzi nie płacą
A jak jest w innych bankach? Różnie. – U nas wszyscy klienci, z wyjątkiem młodych właścicieli eKonta m, płacą 5 zł za sprawdzenie salda w bankomacie – tłumaczy Marta Rutkowska z biura prasowego mBanku.
Jak dodaje, sprawdzenie salda w bankomacie to usługa oferowana przez organizacje VISA i MasterCard. Klienci mogą z niej korzystać, jeśli oferuje ją system obsługujący bankomat. W zależności od urządzenia saldo może być wyświetlane lub drukowane (lub jedno i drugie). Jeśli klient wydrukuje saldo, nie ponosi z tego powodu dodatkowych kosztów.