– Mogą też oni ustanowić pełnomocnika lub wskazać osobę trzecią do kontaktu – mówią bankowcy.
Taką formę pomocy głuchoniemej koleżance zaoferowała pani Jagoda. – Pozwoliłam, by w ona w swoim banku podała mój numer telefonu do nagłych kontaktów i kilkakrotnie bank korzystał z mojego pośrednictwa ze swoją klientką – opowiada kobieta.
Pomoże pełnomocnik
Ewa Deperas-Jarczewska, z biura prasowego Credit Agricole mówi, że osoby głuchonieme czy niedowidzące mogą być reprezentowane przez pełnomocnika lub mogą złożyć odpowiednie oświadczenia woli w formie aktu notarialnego.
– Jeżeli nie ma możliwości standardowego kontaktu, kontaktujemy się z osobami głuchoniemymi czy niedowidzącymi za pośrednictwem osoby trzeciej. Osobą trzecią może być osoba towarzysząca klientowi lub inny klient banku, ale nie może nim być pracownik banku, ani pracownik podmiotu z bankiem współpracującego – wyjaśnia Ewa Deperas-Jarczewska.
Roman Grzyb, z biura prasowego PKO BP mówi, że klienci mogą wskazać adres mailowy i numer telefonu do kontaktu z bankiem. – W sytuacji osób niepełnosprawnych proponujemy ustanowienie pełnomocnika do rachunku, który mógłby przeprowadzać i potwierdzać operacje bankowe w imieniu właściciela rachunku – tłumaczy Roman Grzyb.