Wpłaty na konto pod stałym nadzorem tylko w aplikacji

Nie wszystkie banki oferują klientom SMS-y z informacją o wpływach na ich ROR. Te coraz częściej są wypierane przez powiadomienia Push w aplikacji mobilnej.

Publikacja: 17.03.2019 22:47

Wpłaty na konto pod stałym nadzorem tylko w aplikacji

Foto: Adobe Stock

Posiadacze rachunków lubią kontrolować ich stan, dlatego bieżące informacje o wpływach i wypływach są dla nich ważne. Ale czasem trzeba na bieżąco zaglądać na konto w internecie czy w bankomacie by to sprawdzić.

-Moim marzeniem jest wprowadzenie przez bank możliwości wysyłania SMS-ów o wpływie przelewu na konto. Od 15 lat się tego doczekać nie mogę. Mała rzecz a ucieszy – mówi pan Arkadiusz, posiadacz konta w Pekao SA od wielu lat.

Ten bank nie oferuje klientom możliwości otrzymywania SMS o wpływach na konto. – Analizujemy różne możliwości udostępnienia powiadomień o wpływach klienta. O wszystkich nowych wdrożeniach będziemy informować na bieżąco na stronie banku – poinformowało nas biuro prasowe Pekao SA.

Warto sprawdzić: Smartfonem przelejesz mniej. Większość banków z limitami

W innych bankach jest lepiej. W mBanku klienci mogą korzystać z powiadomień SMS-owych. Usługa jest dostępna od 2017 roku. SMS kosztuje 0,35 zł. – Klient może też wybrać pakiet powiadomień SMS, wtedy koszt wysłania SMS-a jest niższy. Za 20 SMS-ów płaci się3 zł, ale za 90 – 9 zł. Alternatywą dla SMS jest bezpłatne powiadomienie w aplikacji mobilnej – tłumaczy Emilia Kasperczak, z biura prasowego mBanku.

ING Bank Śląski udostępnia usługę klientom posiadającym serwis telefoniczny HaloŚląski (IVR). – Klienci mają do wyboru pakiet bezpłatnych SMS oraz pakiet płatny. Zachęcamy jednak klientów z korzystania z Push-ów w aplikacji mobilnej (to wiadomości przekazywane użytkownikowi przez aplikacje mobilne na urządzenia – red.), które są nowocześniejszym rozwiązaniem – mówi Miłosz Gromski, z biura prasowego banku.

W Banku Millennium klient może uruchomić usługę MilleSMS w bankowości elektronicznej. – Sam decyduje o rodzaju i minimalnej kwocie transakcji, o których będzie informowany. Usługa jest bezpłatna przez pierwszy miesiąc od aktywacji. Później opłaty wynoszą 0,25 zł za SMS na numer krajowy lub 0,30 zł za SMS na numer zagraniczny –wylicza Agnieszka Kubajek, z biura prasowego.

Klient może również wykupić, za 2,99 zł, Pakiet MIlleSMS: 20 bezpłatnych SMS-ów na krajowy numer telefonu, w miesiącu. Po wyczerpaniu pakietu opłaty za SMS są pobierane według ceny jednostkowej.

W PKO BP codzienne powiadamianie o stanie rachunku kosztuje miesięcznie w zależności od rodzaju konta od 0 do 7 zł.

Warto sprawdzić: Kredyt odnawialny w ROR. Sposób na szybką gotówkę

Klienci banku Credit Agricole mogą korzystać z Serwisu tekstowego CA24. -To usługa, dzięki której klient jest informowany o operacjach na koncie przy pomocy wiadomości SMS. To wygodny i szybki dostęp do danych o rachunku, który gwarantuje całodobową możliwość kontroli wydatków oraz zwiększa bezpieczeństwo korzystania z bankowości elektronicznej – mówi Michał Bończysty, Manager Zespołu Rozwoju Bankowości Internetowej w Credit Agicole.

Bankowiec dodaje, że w ramach usługi można korzystać z powiadomień  (np. o wpływie na rachunek, blokadzie środków po transakcji kartą, realizacji płatności z datą przyszłą itp.)  i zapytań (np. o saldo na rachunku, skróconą historię itp.). Usługa gwarantuje swobodę w wyborze funkcji, ale także czasu, w jakim wiadomości będą wysyłane. Klient wskazuje, które z wielu powiadomień chce otrzymywać. Może wskazać przedział czasowy, w których chce otrzymywać powiadomienia SMS lub wybrać wysyłkę bez harmonogramu (wysyłka realizowana przez całą dobę). – Domyślnie wiadomości wysyłamy w godzinach 7-20 (jeśli klient nie ustali innego harmonogramu – zapewnia Michał Bończysty.

Dodaje, że klient może w każdym momencie zmienić godziny wysyłania sms – w placówce, poprzez e-bank czy infolinię (musi mieć telekod). Za wysłane przez bank SMS-y (automatyczne powiadomienia oraz z odpowiedzi na zapytanie) w ramach aktualnej oferty kont osobistych pobierana jest opłata miesięczna od 0 lub 3 zł – w zależności od pakietu konta.

Także klienci BGZ BNP Paribas mogą otrzymywać SMS-y o stanie konta. – W systemie bankowości internetowej można zamówić różnego rodzaju powiadomienia dotyczące rachunków płatniczych czy lokat, w tym może zdefiniować kwotę wpływu na rachunek, której przekroczenie będzie wywoływało powiadomienie – podaje Magdalena Ostrowska, z biura prasowego BGZ BNP Paribas.

Dodaje, że takie powiadomienia kosztują 20 gr. W dawnym Raiffeisen Bank Polska, który pod koniec ub. roku został przejęty przez BGZ BNP Paribas opłata wynosi 5 zł miesięcznie za wszystkie powiadomienia zrealizowane w miesiącu.

Posiadacze rachunków lubią kontrolować ich stan, dlatego bieżące informacje o wpływach i wypływach są dla nich ważne. Ale czasem trzeba na bieżąco zaglądać na konto w internecie czy w bankomacie by to sprawdzić.

-Moim marzeniem jest wprowadzenie przez bank możliwości wysyłania SMS-ów o wpływie przelewu na konto. Od 15 lat się tego doczekać nie mogę. Mała rzecz a ucieszy – mówi pan Arkadiusz, posiadacz konta w Pekao SA od wielu lat.

Pozostało 89% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konta Bankowe
Refundacja skradzionych pieniędzy. Jak działają polskie banki
Konta Bankowe
BLIK łączy siły z Revolutem. Ten sojusz odczują miliony klientów
Konta Bankowe
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Konta Bankowe
Pierwszy bank z 7,2% na koncie oszczędnościowym do 100 tys. złotych
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Konta Bankowe
Protest bankomatów. Dziś w Euronecie można pobrać mniejszą kwotę