Pieniędzy z wpłatomatu nie ma na koncie. Co robić?

Publikacja: 28.04.2019 18:38

Pieniędzy z wpłatomatu nie ma na koncie. Co robić?

Foto: Adobe Stock

Awaria urządzenia albo brak kontaktu wpłatomatu z systemem centralnym może być przyczyną tego, że wpłacone pieniądze nie trafiają od razu na konto klienta.

Pan Marek wpłacał ostatnio gotówkę we wpłatomacie Pekao SA. – Urządzenie wydało pokwitowanie, ale okazało się, że pieniądze nie zostały zaksięgowane na moim koncie. Złożyłem reklamacje i czekam na jej rozstrzygnięcie – opowiada nasz czytelnik.

Warto sprawdzić: Wpłatomaty przyjmują głównie złotówki. To się nie zmieni

Anna Markowska z Biura Public Relations i Nowych Mediów Pekao SA mówi, że opisana sytuacja może zajść np. przy tzw. wpłatach offline – gdy bankomat nie otrzymuje informacji z systemu centralnego banku o statusie uznania na rachunek klienta, „nie wie”, czy rachunek został uznany.

– Wówczas pieniądze zostają w bankomacie. W takiej sytuacji klientowi zawsze przysługuje prawo do złożenia reklamacji. Po sprawdzeniu urządzenia i nadwyżce kwoty, która została wpłacona, środki zostają zaksięgowane na koncie – zapewnia przedstawicielka banku. Pekao SA ma około 375 bankomatów z funkcją wpłat.

– Stale rozbudowujemy sieć wpłatomatów – w bieżącym roku jest planowana instalacja 200 maszyn, ponad 50 jest już zainstalowanych – zdradza Anna Markowska.

ING Bank Śląski ma 538 własnych wpłatomatów (czyli będących własnością banku). – Przyczyną braku zaksięgowania pieniędzy może być np. awaria maszyny. Reklamacje staramy się rozpatrywać tak szybko jak to możliwe – tłumaczy Joanna Majer-Skorupa, zastępca rzecznika prasowego w ING Banku Śląskim.

Warto sprawdzić: Wpłatomat jak policjant. Zatrzymuje fałszywki

Z kolei Santander Bank Polska na koniec marca miał 910 wpłatomatów.

– Niezaksięgowanie środków może wynikać z problemów technicznych urządzenia, jego błędu lub czasami uszkodzenia, np. włożenia banknotów spiętych spinaczem. Czasami jest także skutkiem przerw w działaniu urządzenia – wylicza Anna Mansfeld, odpowiedzialna za obsługę reklamacyjną w Santander Banku. Zapewnia, że jeśli chodzi o reklamację, to ustawowy termin jej rozpatrywania wynosi 15 dni roboczych. – Jednak staramy się je rozpatrywać jak najszybciej. W pilnych sytuacjach reagujemy natychmiast, np. uznajemy je warunkowo – zapewnia Anna Mansfeld.

BGŻ BNP Paribas nie ma własnych wpłatomatów. – Obecnie klienci korzystają z urządzeń dwóch dostawców, Planet Cash i Euronet Polska.W sumie to 365 urządzeń dwufunkcyjnych (wpłata i wypłata) – wylicza Magdalena Ostrowska, rzecznik banku.

Zapewnia, że liczba reklamacji wpłatomatowych stanowi niewielki odsetek wszystkich reklamacji trafiających do banku.

Awaria urządzenia albo brak kontaktu wpłatomatu z systemem centralnym może być przyczyną tego, że wpłacone pieniądze nie trafiają od razu na konto klienta.

Pan Marek wpłacał ostatnio gotówkę we wpłatomacie Pekao SA. – Urządzenie wydało pokwitowanie, ale okazało się, że pieniądze nie zostały zaksięgowane na moim koncie. Złożyłem reklamacje i czekam na jej rozstrzygnięcie – opowiada nasz czytelnik.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej