Awaria urządzenia albo brak kontaktu wpłatomatu z systemem centralnym może być przyczyną tego, że wpłacone pieniądze nie trafiają od razu na konto klienta.
Pan Marek wpłacał ostatnio gotówkę we wpłatomacie Pekao SA. – Urządzenie wydało pokwitowanie, ale okazało się, że pieniądze nie zostały zaksięgowane na moim koncie. Złożyłem reklamacje i czekam na jej rozstrzygnięcie – opowiada nasz czytelnik.
Warto sprawdzić: Wpłatomaty przyjmują głównie złotówki. To się nie zmieni
Anna Markowska z Biura Public Relations i Nowych Mediów Pekao SA mówi, że opisana sytuacja może zajść np. przy tzw. wpłatach offline – gdy bankomat nie otrzymuje informacji z systemu centralnego banku o statusie uznania na rachunek klienta, „nie wie”, czy rachunek został uznany.
– Wówczas pieniądze zostają w bankomacie. W takiej sytuacji klientowi zawsze przysługuje prawo do złożenia reklamacji. Po sprawdzeniu urządzenia i nadwyżce kwoty, która została wpłacona, środki zostają zaksięgowane na koncie – zapewnia przedstawicielka banku. Pekao SA ma około 375 bankomatów z funkcją wpłat.
– Stale rozbudowujemy sieć wpłatomatów – w bieżącym roku jest planowana instalacja 200 maszyn, ponad 50 jest już zainstalowanych – zdradza Anna Markowska.
ING Bank Śląski ma 538 własnych wpłatomatów (czyli będących własnością banku). – Przyczyną braku zaksięgowania pieniędzy może być np. awaria maszyny. Reklamacje staramy się rozpatrywać tak szybko jak to możliwe – tłumaczy Joanna Majer-Skorupa, zastępca rzecznika prasowego w ING Banku Śląskim.