Przyjęcie gotówki przez wpłatomat może się zakończyć problemem, gdy nie zostanie ona zaksięgowana na koncie.
– Najczęstszą przyczyną braku zaksięgowania kwoty wpłaconej we wpłatomacie jest zacięcie banknotów. Powodem zacięcia mogą być nieprawidłowo przygotowane banknoty (zniszczone, poplamione, mocno zużyte, spięte), obce przedmioty (np. gumki, spinacze, paragony) lub awaria urządzenia – mówi Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska. Dodaje, że brak pokwitowania może wynikać z awarii drukarki w urządzeniu lub braku papieru.
Nie wkładaj biletu między banknoty
Nasza czytelniczka, pani Agnieszka, jest klientką ING Banku Śląskiego. Ostatnio wpłacała w bankomacie ponad 2 tys. zł. – Urządzenie „zjadło” pieniądze i oddało mi kartę bez pokwitowania, po czym na monitorze pojawił się napis „awaria”. Gotówka, którą wpłaciłam, na konto nie wpłynęła. Zostałam bez środków do życia – opowiada kobieta. Skontaktowała się z bankiem, a tam usłyszała, że ma on siedem dni na rozpatrzenie reklamacji.
Dlaczego pieniądze, choć wpłatomat je przyjął, nie zostały zaksięgowane na rachunku, a urządzenie nie wydało pokwitowania transakcji?
Magdalena Ostrowska z biura prasowego ING Banku Śląskiego mówi, że w sytuacji, kiedy urządzenie się zawiesiło, a przyjęło pieniądze, należy sprawdzić, czy środki zostały zaksięgowane na koncie (np. w aplikacji MING). – Jeżeli tak się nie stało, trzeba zgłosić reklamację poprzez dostępne kanały (np. poprzez aplikację MING, telefonicznie) – radzi.