Wypłata większej gotówki w banku. Czasem trzeba czekać

Chcesz wypłacić więcej niż 20 tys. zł w oddziale – musisz to wcześniej zapowiedzieć.

Publikacja: 02.06.2021 15:53

Wypłata większej gotówki w banku. Czasem trzeba czekać

Foto: Adobe Stock

Teoretycznie operacja powinna być możliwa następnego dnia lub w ciągu maksymalnie do 48 – 72 godzin po zgłoszeniu. Teoretycznie, bo w życiu – bywa różnie.

Warto sprawdzić: Bankomaty znikają z ulic polskich miast

Pan Michał, klient ING Banku Śląskiego potrzebował większej gotówki – kilkudziesięciu tysięcy złotych. – Pojechałem po pieniądze do oddziału. A tam usłyszałem, że mogę się zapisać na wypłatę za… pięć dni – opowiada czytelnik. Zszokowało go to, bo pieniędzy potrzebował na już. – Miałam uregulować zobowiązanie – tłumaczy.

Każą długo czekać? Złóż reklamację

Jak informuje nas Mirella Gmur-Dzieduszycka, z biura prasowego ING Banku Śląskiego zgłoszenie wypłaty gotówki przez klienta dotyczy kwot w zależności od lokalizacji – (informacje dostępne są dla klientów na stronie internetowej banku) powyżej 20 tys. zł lub 50 tys. zł czy 2 lub 5 tys. tys. euro i dolarów amerykańskich czy funtów brytyjskich.

– Wypłatę w złotówkach należy zgłosić do godz. 10. 30 w dniu roboczym poprzedzającym wypłatę. W przypadku walut są to dwa dni robocze przed wypłatą. Terminy dostępności gotówki są dotrzymywane przez bank – zapewnia Mirella Gmur-Dzieduszycka.

Zapewnia też, że we wszystkich oddziałach obowiązują takie same zasady.
Przedstawicielka ING Banku Śląskiego dodaje, że jeśli doszło do sytuacji, w której klient otrzymał informację o dokonaniu wypłaty po pięciu dniach roboczych – to bank bardzo przeprasza za zaistniałą sytuację

– Zachęcamy klienta, aby złożył reklamację, w celu szczegółowego przeanalizowania zgłoszenia oraz wyeliminowania takich sytuacji w przyszłości – dodaje Mirella Gmur-Dzieduszycka.

Anonsować większe wypłaty gotówki trzeba we wszystkich bankach. W mBanku awizację wypłaty gotówki należy zgłosić przy jednorazowej wypłacie ponad 20 tys. zł.

– Standardowo jeśli klient zgłosi awizacje do godz. 10, to zapraszamy go do placówki za dwa dni robocze. Jeśli zgłosił po 10.30, to zapraszamy za 3 dni robocze. Te terminy są terminami maksymalnymi, jeśli więc klientowi zależy na czasie warto skontaktować się z placówką – mówi Kinga Wojciechowska-Rulka, z biura prasowego.

Warto sprawdzić: Została okradziona. Musi spłacić kredyt za złodzieja hakera

Będzie gotówka, to wypłacą wcześniej

Także w Credit Agricole awizowania wymagają wypłaty od 20 tys. zł, 2 tys. euro, 1,5 tys. dolarów i 500 funtów brytyjskich.

Jak mówi Piotr Młynarczyk, manager Zespołu Płynności Gotówkowych, co do zasady bank prosi klientów, aby wypłatę w złotówkach zgłaszali 48 godzin wcześniej, a w walutach obcych 72 godziny.

– Nie oznacza to jednak, że zawsze klient musi czekać, np. dwa dni na wypłatę złotówek. Zależy nam na tym, aby dostosować się do potrzeb klienta  – jeśli mamy taką możliwość – podkreśla Piotr Młynarczyk.

Podobnie w Pekao SA klient powinien zgłosić chęć wypłaty kwoty powyżej 20 tys. zł na dwa dni robocze przed terminem takiej operacji. A w przypadku walut (2 tys. EUR, 2 tys. USD, 500 GBP i 500 CHF) – na pięć dni roboczych przed planowanym terminem wypłaty.

– Podane terminy to maksymalne okresy czasu realizacji wypłat, zazwyczaj jeśli w danej placówce jest taka możliwość – wypłaty są realizowane wcześniej. Wszystko zależy od wielkości placówki i dostępności środków w danym czasie – mówi Paweł Jurek, rzecznik banku.

Podkreśla, że Pekao SA dysponuje dużą siecią placówek i w pilnych przypadkach klient może skorzystać z wypłaty w innej placówce, w której mogą być dostępne środki wypłaty w krótszym czasie.

W Santander Bank Polska klienci indywidualni powinni zgłaszać wypłaty powyżej 20 tys. zł lub równowartość 5 tys. zł w walucie na dwa dni robocze przed planowanym terminem wypłaty – dla wypłat w złotych polskich, i na pięć– dla wypłat w walutach.

– Praktyką jest – w trosce o zadowolenie i satysfakcję klienta, że wypłata kwoty, która wymaga awizowania, następuje zwykle wcześniej (nawet w tym samym dniu). Uzależnione jest to od bieżącego stanu gotówki w placówce – podkreśla Tomasz Zientek, dyrektor w obszarze płatności w Santander Bank Polska.

Warto sprawdzić: Sami odpowiadamy za bezpieczeństwo swojego konta bankowego

Zamówiłeś? Odbierz, bo zapłacisz

A w BNP Paribas obowiązują zasady awizacji wypłaty gotówki posiadaczy rachunków wszystkich segmentów.

– Jest określony limit kwotowy per waluta, powyżej którego klient jest zobowiązany zamówić gotówkę z odpowiednio wcześniejszym wyprzedzeniem. Zgłoszenia klient powinien dokonać na dwa dni robocze przed wypłatą, nie później niż do godz. 12 – podaje biuro prasowe banku.

Odbiór gotówki możliwy jest od godz. 12 w ustalonym dniu. Zgłaszać trzeba wypłaty powyżej 20 tys. zł i powyżej tysiąc jednostek euro, dolarów, franków czy funtów brytyjskich.

Klient BNP Paribas musi odebrać gotówkę w ustalonym terminie wypłatę, ponieważ jeżeli tego nie zrobi, może być pobrana od niego opłata za częściowe lub całkowite niezrealizowanie awizowanej wypłaty gotówkowej w uzgodnionym terminie.

W niektórych bankach trzeba awizować wypłaty jeszcze wyższych kwot. Tak jest w Banku Millennium, gdzie klient może wypłacić gotówkę w oddziale bez wcześniejszego zamawiania do kwoty 30 tys. zł.

– Wypłaty powyżej tej kwoty oraz wypłaty dowolnej kwoty w walucie obcej państw unijnych lub kwoty do 10 tys. USD, klient powinien zgłosić co najmniej 1 dzień roboczy przed dniem wypłaty, do godz. 15.30 – mówi Magdalena Jaskóła, Kierująca Wydziałem Rachunków Bieżących w Banku Millennium.

Dodaje, że można to zrobić bezpośrednio w placówce lub za pośrednictwem infolinii. – Kwoty powyżej 10 tys. USD lub dowolnej kwoty w innej walucie wymienialnej, powinny być zamówione 2 dni robocze przed dniem wypłaty, do godz. 15.30. Klient może odebrać zamówioną kwotę po godz. 12.30. Ma również możliwość odwołać wcześniejsze zlecenie i złożyć nowe, na wyższą kwotę – zapewnia Magdalena Jaskóła.

I dodaje, że jeżeli nie jest ono większe niż 30 tys. to dodatkowa wypłata jest możliwa bez wcześniejszego zamówienia.

Teoretycznie operacja powinna być możliwa następnego dnia lub w ciągu maksymalnie do 48 – 72 godzin po zgłoszeniu. Teoretycznie, bo w życiu – bywa różnie.

Warto sprawdzić: Bankomaty znikają z ulic polskich miast

Pozostało 97% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria w Alior Banku. Klienci mają problemy ze stroną internetową i aplikacją
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej