Bankowcy zapewniają, że nawet wysyłane dokumenty są bezpieczne. – A dzięki skanowi dbamy o bezpieczeństwo klientów i możemy zapobiegać oszustwom finansowym. Dbamy również o aktualne i kompletne dane – tłumaczą.
Warto sprawdzić: Co grozi za używanie nieważnych dokumentów
Skanowanie dowodu – kopia idzie on-line
Jeden z klientów ING Banku Śląskiego został poproszony o przesłanie skanu dowodu osobistego. – Przecież to nie jest bezpieczne? Co, jeśli ktoś to przechwyci? Czy bank zdaje sobie sprawę jakie katastrofalne mogą być skutki? – pyta klient. I dalej: – Przecież jak zakładałem konto czy przy wypłacie gotówki okazuję dokument, więc dlaczego mam się narażać? Bank odpowiedział mu, że prosi o skan dowodu na podstawie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. – O dokument prosimy Cię zgodnie z obowiązującym prawem – tłumaczy.
Bankowcy radzą klientowi, by dostarczył dokument przez bankowość internetową – w Moim ING lub osobiście w oddziale. – Wcześniej prosiliśmy jedynie o okazanie, a teraz o skan – tłumaczy bank. Klient jednak nie ma pewności czy wysłanie przez internet dokumenty jest bezpieczne i czy na pewno nie trafi on w niepowołane ręce?
– Dokumenty są bezpieczne. Przechowujemy je w formie elektronicznej w systemie informatycznym banku– zapewnia bank. Ewa Szerszeń z biura prasowego ING Banku Śląskiego tłumaczy, że dla bezpieczeństwa klientów bank skanuje ważny dokument tożsamości: podczas wizyty w oddziale banku klient okazuje dokument tożsamości pracownikowi, który wykonuje skan tego dokumentu.