Wypłata większej gotówki w banku. Czasem trzeba czekać

Chcesz wypłacić więcej niż 20 tys. zł w oddziale – musisz to wcześniej zapowiedzieć.

Publikacja: 02.06.2021 15:53

Wypłata większej gotówki w banku. Czasem trzeba czekać

Foto: Adobe Stock

Teoretycznie operacja powinna być możliwa następnego dnia lub w ciągu maksymalnie do 48 – 72 godzin po zgłoszeniu. Teoretycznie, bo w życiu – bywa różnie.

Warto sprawdzić: Bankomaty znikają z ulic polskich miast

Pan Michał, klient ING Banku Śląskiego potrzebował większej gotówki – kilkudziesięciu tysięcy złotych. – Pojechałem po pieniądze do oddziału. A tam usłyszałem, że mogę się zapisać na wypłatę za… pięć dni – opowiada czytelnik. Zszokowało go to, bo pieniędzy potrzebował na już. – Miałam uregulować zobowiązanie – tłumaczy.

Każą długo czekać? Złóż reklamację

Jak informuje nas Mirella Gmur-Dzieduszycka, z biura prasowego ING Banku Śląskiego zgłoszenie wypłaty gotówki przez klienta dotyczy kwot w zależności od lokalizacji – (informacje dostępne są dla klientów na stronie internetowej banku) powyżej 20 tys. zł lub 50 tys. zł czy 2 lub 5 tys. tys. euro i dolarów amerykańskich czy funtów brytyjskich.

– Wypłatę w złotówkach należy zgłosić do godz. 10. 30 w dniu roboczym poprzedzającym wypłatę. W przypadku walut są to dwa dni robocze przed wypłatą. Terminy dostępności gotówki są dotrzymywane przez bank – zapewnia Mirella Gmur-Dzieduszycka.

Zapewnia też, że we wszystkich oddziałach obowiązują takie same zasady.
Przedstawicielka ING Banku Śląskiego dodaje, że jeśli doszło do sytuacji, w której klient otrzymał informację o dokonaniu wypłaty po pięciu dniach roboczych – to bank bardzo przeprasza za zaistniałą sytuację

– Zachęcamy klienta, aby złożył reklamację, w celu szczegółowego przeanalizowania zgłoszenia oraz wyeliminowania takich sytuacji w przyszłości – dodaje Mirella Gmur-Dzieduszycka.

Anonsować większe wypłaty gotówki trzeba we wszystkich bankach. W mBanku awizację wypłaty gotówki należy zgłosić przy jednorazowej wypłacie ponad 20 tys. zł.

– Standardowo jeśli klient zgłosi awizacje do godz. 10, to zapraszamy go do placówki za dwa dni robocze. Jeśli zgłosił po 10.30, to zapraszamy za 3 dni robocze. Te terminy są terminami maksymalnymi, jeśli więc klientowi zależy na czasie warto skontaktować się z placówką – mówi Kinga Wojciechowska-Rulka, z biura prasowego.

Warto sprawdzić: Została okradziona. Musi spłacić kredyt za złodzieja hakera

Będzie gotówka, to wypłacą wcześniej

Także w Credit Agricole awizowania wymagają wypłaty od 20 tys. zł, 2 tys. euro, 1,5 tys. dolarów i 500 funtów brytyjskich.

Jak mówi Piotr Młynarczyk, manager Zespołu Płynności Gotówkowych, co do zasady bank prosi klientów, aby wypłatę w złotówkach zgłaszali 48 godzin wcześniej, a w walutach obcych 72 godziny.

– Nie oznacza to jednak, że zawsze klient musi czekać, np. dwa dni na wypłatę złotówek. Zależy nam na tym, aby dostosować się do potrzeb klienta  – jeśli mamy taką możliwość – podkreśla Piotr Młynarczyk.

Podobnie w Pekao SA klient powinien zgłosić chęć wypłaty kwoty powyżej 20 tys. zł na dwa dni robocze przed terminem takiej operacji. A w przypadku walut (2 tys. EUR, 2 tys. USD, 500 GBP i 500 CHF) – na pięć dni roboczych przed planowanym terminem wypłaty.

– Podane terminy to maksymalne okresy czasu realizacji wypłat, zazwyczaj jeśli w danej placówce jest taka możliwość – wypłaty są realizowane wcześniej. Wszystko zależy od wielkości placówki i dostępności środków w danym czasie – mówi Paweł Jurek, rzecznik banku.

Podkreśla, że Pekao SA dysponuje dużą siecią placówek i w pilnych przypadkach klient może skorzystać z wypłaty w innej placówce, w której mogą być dostępne środki wypłaty w krótszym czasie.

W Santander Bank Polska klienci indywidualni powinni zgłaszać wypłaty powyżej 20 tys. zł lub równowartość 5 tys. zł w walucie na dwa dni robocze przed planowanym terminem wypłaty – dla wypłat w złotych polskich, i na pięć– dla wypłat w walutach.

– Praktyką jest – w trosce o zadowolenie i satysfakcję klienta, że wypłata kwoty, która wymaga awizowania, następuje zwykle wcześniej (nawet w tym samym dniu). Uzależnione jest to od bieżącego stanu gotówki w placówce – podkreśla Tomasz Zientek, dyrektor w obszarze płatności w Santander Bank Polska.

Warto sprawdzić: Sami odpowiadamy za bezpieczeństwo swojego konta bankowego

Zamówiłeś? Odbierz, bo zapłacisz

A w BNP Paribas obowiązują zasady awizacji wypłaty gotówki posiadaczy rachunków wszystkich segmentów.

– Jest określony limit kwotowy per waluta, powyżej którego klient jest zobowiązany zamówić gotówkę z odpowiednio wcześniejszym wyprzedzeniem. Zgłoszenia klient powinien dokonać na dwa dni robocze przed wypłatą, nie później niż do godz. 12 – podaje biuro prasowe banku.

Odbiór gotówki możliwy jest od godz. 12 w ustalonym dniu. Zgłaszać trzeba wypłaty powyżej 20 tys. zł i powyżej tysiąc jednostek euro, dolarów, franków czy funtów brytyjskich.

Klient BNP Paribas musi odebrać gotówkę w ustalonym terminie wypłatę, ponieważ jeżeli tego nie zrobi, może być pobrana od niego opłata za częściowe lub całkowite niezrealizowanie awizowanej wypłaty gotówkowej w uzgodnionym terminie.

W niektórych bankach trzeba awizować wypłaty jeszcze wyższych kwot. Tak jest w Banku Millennium, gdzie klient może wypłacić gotówkę w oddziale bez wcześniejszego zamawiania do kwoty 30 tys. zł.

– Wypłaty powyżej tej kwoty oraz wypłaty dowolnej kwoty w walucie obcej państw unijnych lub kwoty do 10 tys. USD, klient powinien zgłosić co najmniej 1 dzień roboczy przed dniem wypłaty, do godz. 15.30 – mówi Magdalena Jaskóła, Kierująca Wydziałem Rachunków Bieżących w Banku Millennium.

Dodaje, że można to zrobić bezpośrednio w placówce lub za pośrednictwem infolinii. – Kwoty powyżej 10 tys. USD lub dowolnej kwoty w innej walucie wymienialnej, powinny być zamówione 2 dni robocze przed dniem wypłaty, do godz. 15.30. Klient może odebrać zamówioną kwotę po godz. 12.30. Ma również możliwość odwołać wcześniejsze zlecenie i złożyć nowe, na wyższą kwotę – zapewnia Magdalena Jaskóła.

I dodaje, że jeżeli nie jest ono większe niż 30 tys. to dodatkowa wypłata jest możliwa bez wcześniejszego zamówienia.

Teoretycznie operacja powinna być możliwa następnego dnia lub w ciągu maksymalnie do 48 – 72 godzin po zgłoszeniu. Teoretycznie, bo w życiu – bywa różnie.

Warto sprawdzić: Bankomaty znikają z ulic polskich miast

Pozostało 97% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej