Bankowość mobilna, która umożliwia klientom dostęp do rachunku poprzez urządzenia mobilne z dostępem do Internetu jak np. telefony komórkowe, smartfony, tablety jest w Polsce coraz bardziej popularna. Korzysta z niej kilka milionów Polaków.
I tak np. PKO BP miało 2,4 mln aplikacji IKO na 7,2 mln ROR. W BGŻ BNP Paribas jak podaje biuro prasowe w I kwartale 2018 roku liczba aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej na telefon komórkowy wynosi blisko 100 tys. osób, a liczba transakcji finansowych wykonanych z poziomu aplikacji mobilnej to 662 103. Z kolei w ING Banku Śląskim z takiej bankowości korzystało 43 proc. aktywnych klientów bankowości internetowej, a w Citi Handlowym -11 proc. A z aplikacji CA24 Mobile korzysta już aktywnie ponad 80 tys. klientów.
Jednak okazuje się, że w części banków dostęp do aplikacji mobilnych jest możliwy tylko ze smartfonów z polskim numerem. – „Pozwólcie przyłączać do IKO zagraniczne numery telefonów, a nie tylko polskie. Nowoczesna technologia + konserwatyzm =IKO” – napisał jeden z klientów PKO BP.
Jednak największy polski bank nie przewiduje zmian.
– Aplikacja IKO działa w powiązaniu tylko z polskimi numerami telefonów i nie planujemy póki co wprowadzenia możliwości powiązania IKO z numerami spoza Polski – tłumaczy Karolina Tomczak, z biura prasowego PKO BP.