Mobilne bankowanie tylko z polskim numerem?

Bloomberg

Z zagranicznym numerem telefonu nie zawsze da się korzystać z mobilnej aplikacji polskich banków. A one nie planują zmian.

Bankowość mobilna, która umożliwia klientom dostęp do rachunku poprzez urządzenia mobilne z dostępem do Internetu jak np. telefony komórkowe, smartfony, tablety jest w Polsce coraz bardziej popularna. Korzysta z niej kilka milionów Polaków.

I tak np. PKO BP miało 2,4 mln aplikacji IKO na 7,2 mln ROR. W BGŻ BNP Paribas jak podaje biuro prasowe w I kwartale 2018 roku liczba aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej na telefon komórkowy wynosi blisko 100 tys. osób, a liczba transakcji finansowych wykonanych z poziomu aplikacji mobilnej to 662 103. Z kolei w ING Banku Śląskim z takiej bankowości korzystało 43 proc. aktywnych klientów bankowości internetowej, a w Citi Handlowym -11 proc. A z aplikacji CA24 Mobile korzysta już aktywnie ponad 80 tys. klientów.

Jednak okazuje się, że w części banków dostęp do aplikacji mobilnych jest możliwy tylko ze smartfonów z polskim numerem. – „Pozwólcie przyłączać do IKO zagraniczne numery telefonów, a nie tylko polskie. Nowoczesna technologia + konserwatyzm =IKO” – napisał jeden z klientów PKO BP.

Jednak największy polski bank nie przewiduje zmian.

– Aplikacja IKO działa w powiązaniu tylko z polskimi numerami telefonów i nie planujemy póki co wprowadzenia możliwości powiązania IKO z numerami spoza Polski – tłumaczy Karolina Tomczak, z biura prasowego PKO BP.

Aplikacja mobilna Citi Handlowego jest dostępna w polskich sklepach z aplikacjami. Właściciele smartfonów z zagranicznym numerem nie mogą z niej korzystać, a bank nie zamierza tego zmienić.

– Na razie nie rozważamy takiej opcji, gdyż nasza platforma internetowa jest dostępna w technologii RWD (Responsive Web Design (responsywność) jest techniką projektowania stron internetowych, w taki sposób, aby ich rozmiar, układ i wygląd automatycznie dopasowywał się do okna urządzenia, w którym są wyświetlane, a więc przeglądarki, ekranu tableta czy smartfona- red), co pozwala na korzystanie z urządzeń mobilnych w każdym miejscu. 16 proc. naszych klientów korzysta na mobile z wersji RWD platformy – tłumaczy Zuzanna Przepiórkiewicz, z Citi Handlowego.

W Credit Agricole, jak mówi Michał Czurabski, manager Zespołu Rozwoju Bankowości Mobilnej, z aplikacji może korzystać każdy klient niezależnie od narodowości.

– Co warto podkreślić nasza aplikacja jest już w czterech wersjach językowych – polskiej,  angielskiej, ukraińskiej i francuskim – wylicza przedstawicielka banku. Tyle, że numer telefonu, który jest wykorzystywany w procesie aktywacji aplikacji i jest niezbędny do rozpoczęcia korzystania z niej musi być polski.

W niektórych bankach klienci z zagranicznym numerem nie mają problemów z bankowością mobilną.

– Z aplikacji GOmobile (to również dotyczyło Mobile Planet) mogą korzystać klienci , którzy posiadają zagraniczne numery telefonów –zapewnia Karolina Kozakiewicz z BGZ BNP Paribas. Dodaje, że od maja 2013 roku, klienci mają dostęp do wszystkich możliwych transakcji mobilnych. Jak informuje Miłosz Gromski, z ING Banku Śląskiego jego klienci mogą korzystać aplikacji Moje ING także z zagranicznego numerem telefonu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowe pomysły oszustów podszywających się pod banki

SMS z prośbą o zrobienie przelewu, zalogowanie się czy kliknięcie w link? To niewątpliwie ...

Wpłatomat jak policjant. Zatrzymuje fałszywki

Wpłatomat zatrzymuje podrobione banknoty. Zdarza się też, że kwestionuje brudne, zniszczone i uszkodzone. Od ...