Mobilne bankowanie tylko z polskim numerem?

Z zagranicznym numerem telefonu nie zawsze da się korzystać z mobilnej aplikacji polskich banków. A one nie planują zmian.

Publikacja: 30.05.2018 07:39

Mobilne bankowanie tylko z polskim numerem?

Foto: Bloomberg

Bankowość mobilna, która umożliwia klientom dostęp do rachunku poprzez urządzenia mobilne z dostępem do Internetu jak np. telefony komórkowe, smartfony, tablety jest w Polsce coraz bardziej popularna. Korzysta z niej kilka milionów Polaków.

I tak np. PKO BP miało 2,4 mln aplikacji IKO na 7,2 mln ROR. W BGŻ BNP Paribas jak podaje biuro prasowe w I kwartale 2018 roku liczba aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej na telefon komórkowy wynosi blisko 100 tys. osób, a liczba transakcji finansowych wykonanych z poziomu aplikacji mobilnej to 662 103. Z kolei w ING Banku Śląskim z takiej bankowości korzystało 43 proc. aktywnych klientów bankowości internetowej, a w Citi Handlowym -11 proc. A z aplikacji CA24 Mobile korzysta już aktywnie ponad 80 tys. klientów.

Jednak okazuje się, że w części banków dostęp do aplikacji mobilnych jest możliwy tylko ze smartfonów z polskim numerem. – „Pozwólcie przyłączać do IKO zagraniczne numery telefonów, a nie tylko polskie. Nowoczesna technologia + konserwatyzm =IKO” – napisał jeden z klientów PKO BP.

Jednak największy polski bank nie przewiduje zmian.

– Aplikacja IKO działa w powiązaniu tylko z polskimi numerami telefonów i nie planujemy póki co wprowadzenia możliwości powiązania IKO z numerami spoza Polski – tłumaczy Karolina Tomczak, z biura prasowego PKO BP.

Aplikacja mobilna Citi Handlowego jest dostępna w polskich sklepach z aplikacjami. Właściciele smartfonów z zagranicznym numerem nie mogą z niej korzystać, a bank nie zamierza tego zmienić.

– Na razie nie rozważamy takiej opcji, gdyż nasza platforma internetowa jest dostępna w technologii RWD (Responsive Web Design (responsywność) jest techniką projektowania stron internetowych, w taki sposób, aby ich rozmiar, układ i wygląd automatycznie dopasowywał się do okna urządzenia, w którym są wyświetlane, a więc przeglądarki, ekranu tableta czy smartfona- red), co pozwala na korzystanie z urządzeń mobilnych w każdym miejscu. 16 proc. naszych klientów korzysta na mobile z wersji RWD platformy – tłumaczy Zuzanna Przepiórkiewicz, z Citi Handlowego.

W Credit Agricole, jak mówi Michał Czurabski, manager Zespołu Rozwoju Bankowości Mobilnej, z aplikacji może korzystać każdy klient niezależnie od narodowości.

Co warto podkreślić nasza aplikacja jest już w czterech wersjach językowych – polskiej,  angielskiej, ukraińskiej i francuskim – wylicza przedstawicielka banku. Tyle, że numer telefonu, który jest wykorzystywany w procesie aktywacji aplikacji i jest niezbędny do rozpoczęcia korzystania z niej musi być polski.

W niektórych bankach klienci z zagranicznym numerem nie mają problemów z bankowością mobilną.

– Z aplikacji GOmobile (to również dotyczyło Mobile Planet) mogą korzystać klienci , którzy posiadają zagraniczne numery telefonów –zapewnia Karolina Kozakiewicz z BGZ BNP Paribas. Dodaje, że od maja 2013 roku, klienci mają dostęp do wszystkich możliwych transakcji mobilnych. Jak informuje Miłosz Gromski, z ING Banku Śląskiego jego klienci mogą korzystać aplikacji Moje ING także z zagranicznego numerem telefonu.

Bankowość mobilna, która umożliwia klientom dostęp do rachunku poprzez urządzenia mobilne z dostępem do Internetu jak np. telefony komórkowe, smartfony, tablety jest w Polsce coraz bardziej popularna. Korzysta z niej kilka milionów Polaków.

I tak np. PKO BP miało 2,4 mln aplikacji IKO na 7,2 mln ROR. W BGŻ BNP Paribas jak podaje biuro prasowe w I kwartale 2018 roku liczba aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej na telefon komórkowy wynosi blisko 100 tys. osób, a liczba transakcji finansowych wykonanych z poziomu aplikacji mobilnej to 662 103. Z kolei w ING Banku Śląskim z takiej bankowości korzystało 43 proc. aktywnych klientów bankowości internetowej, a w Citi Handlowym -11 proc. A z aplikacji CA24 Mobile korzysta już aktywnie ponad 80 tys. klientów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej