Nie chcesz papierów z banku? Dostaniesz CD

Jeśli klient nie godzi się na otrzymywanie korespondencji z banku w formie elektronicznej to dostaje ją na innym trwałym nośniku: albo na papierze, albo na płycie CD.

Publikacja: 28.11.2018 13:53

Nie chcesz papierów z banku? Dostaniesz CD

Foto: Adobe Stock

– Przekonujemy klientów, by decydowali się na formę elektroniczną, ale wciąż duża grup osób nie chce tego robić – przyznają pracownicy PKO BP.

Od połowy grudnia zmieniają się niektóre regulacje w tym banku w związku z znowelizowaną ustawa o usługach płatniczych m.in. skrócony zostanie czas rozpatrywania reklamacji, czy zmiana zasad pokrywania kosztów przelewu zagranicznego do krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego. PKO BP już w październiku informowało o tym klientów. – Do części została skierowana tradycyjna korespondencja, w tym na płycie CD – mówi Karolina Tomczak, z zespołu prasowego. Takie listy dostały osoby, które nie zgodziły się na elektroniczne otrzymywanie powiadomień. Choć wiele osób nie ma już szuflad napędu CD w swoich komputerach to bank wybrał płytę jako nośnik trwały. Dlaczego? – Jest najtańszy – przyznają bankowcy.

Także Alicja Purwin, ekspert w Wydziale Kart Płatniczych Banku Millennium tłumaczy, że banki mają obowiązek dostarczać klientowi informacje o zmianach regulaminów i cenników na tzw. trwałym nośniku, czyli jak zapisano w ustawie o usługach płatniczych na nośniku „umożliwiającym użytkownikowi przechowywanie adresowanych do niego informacji w sposób umożliwiający dostęp do nich przez okres odpowiedni do celów sporządzenia tych informacji i pozwalający na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci”. – Rzeczywiście w ostatnim czasie część banków zdecydowała się na wysłanie wiadomości o zmianach w regulacjach na płycie CD (płyta spełnia kryteria trwałego nośnika). Odpowiednikiem płyty CD może być pendrive, w wersji bardzo tradycyjnej korespondencja „papierowa” albo (przy spełnieniu określonych warunków) bankowość elektroniczna – tłumaczy Alicja Purwin.

Czytaj także: Darmowe konto nie przyciąga klientów

Zdradza, że Millennium wprowadziło szereg zmian w serwisie bankowości internetowej Millenet, dzięki którym spełnia on obecnie kryteria trwałego nośnika, co pozwoliło na zachowanie wygodnej i ekologicznej formy kontaktu z klientami. -Do klientów, którzy nie korzystają z bankowości elektronicznej, przesłaliśmy informacje pocztą, w formie papierowej – dodaje ekspertka z Banku Millennium.

PKO BP do ponad pięciu mln osób (co stanowi ponad połowę klientów korzystających z produktów PKO Banku Polskiego) wysłał nowe regulaminy produktowe w formie cyfrowej. – Pod względem skali, jest to największe w Europie zastosowanie technologii blockchain w bankowości – zdradza Karolina Tomczak. Dodaje, że rozwiązanie zostało wypracowane wspólnie z Krajową Izbą Rozliczeniową, przy współpracy z dostawcami technologicznymi. Po stronie banku, kluczowa była współpraca z polsko-brytyjską firmą Coinfirm, podjęta w ramach platformy rozwoju innowacji i nowoczesnych technologii „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”. Jak mówili przedstawiciele KIR „to było pierwsze produkcyjne wdrożenie blockchain w sektorze bankowym w Polsce”.

Pekao SA informacje o zmianach wysyła klientom w takiej formie, na jaką się z nimi umówił w umowie. –    W formie pisemnej, listownej przez pocztę lub w formie elektronicznej – za pośrednictwem usługi Pekao24 na dedykowaną, specjalną platformę e-Dokumenty, spełniającą wymogi trwałego nośnika (technologia WORM) – informuje biuro prasowe banku. A ING Bank Śląski przesyła takie informacje tradycyjnie – na papierze.

– Przekonujemy klientów, by decydowali się na formę elektroniczną, ale wciąż duża grup osób nie chce tego robić – przyznają pracownicy PKO BP.

Od połowy grudnia zmieniają się niektóre regulacje w tym banku w związku z znowelizowaną ustawa o usługach płatniczych m.in. skrócony zostanie czas rozpatrywania reklamacji, czy zmiana zasad pokrywania kosztów przelewu zagranicznego do krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego. PKO BP już w październiku informowało o tym klientów. – Do części została skierowana tradycyjna korespondencja, w tym na płycie CD – mówi Karolina Tomczak, z zespołu prasowego. Takie listy dostały osoby, które nie zgodziły się na elektroniczne otrzymywanie powiadomień. Choć wiele osób nie ma już szuflad napędu CD w swoich komputerach to bank wybrał płytę jako nośnik trwały. Dlaczego? – Jest najtańszy – przyznają bankowcy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej