Sposoby banków na informowanie o awariach

Banki uważają, że SMS-y są skuteczne tylko wtedy, gdy trzeba zawiadomić niedużą grupę klientów.

Publikacja: 05.01.2019 20:57

Sposoby banków na informowanie o awariach

Foto: 123RF

Nie działa bankowość mobilna? Bank najczęściej nie powiadomi nas o tym SMS-em, informacje udostępni na stronie internetowej, w mediach społecznościowych lub wyśle mailem.

– Zbyt długo by trwało wysłanie wiadomości SMS do wszystkich klientów, niektórzy otrzymaliby ją już po usunięciu awarii – tłumaczą bankowcy.

Nie ma tygodnia, by w mediach społecznościowych klienci banków nie narzekali na problemy z logowaniem czy dokonaniem transakcji. Zwykle powody narzekań są dwa: awaria lub planowane wyłączenie serwisów.

Michał Tkaczuk z biura prasowego PKO BP zapewnia, że w przypadku niedostępności serwisów komunikaty pojawiają się na stronie głównej banku pkobp.pl, stronach logowania do serwisu iPKO, w powiadomieniach wyświetlanych w aplikacji mobilnej IKO, a także na profilach w mediach społecznościowych. Aktualną informację o pracach modernizacyjnych klienci mogą otrzymać, dzwoniąc pod bezpłatną infolinię 800 302 302.

Jak mówi nam Miłosz Gromski z ING Banku Śląskiego informacje o pracach serwisowych wysyłane są klientom odpowiednio wcześniej w formie wiadomości push z aplikacji mobilnej.

Czytaj także: Banki w 2018: mało atrakcji, zaoszczędzić się nie dało

Agnieszka Gorzkowicz z Credit Agricole podkreśla, że aby rozwijać produkty i usługi, konieczne są zmiany w systemach informatycznych. Wdrażanie takich zmian niejednokrotnie wymaga czasowego wyłączenia serwisów.

– Mamy świadomość, że to powoduje niedogodności, dlatego staramy się prowadzić tego typu prace w nocy – zapewnia Agnieszka Gorzkowicz.

Są jednak banki, które korzystają z SMS-ów, by informować o awarii. Jak mówi Klaudia Klimkowska z biura prasowego Alior Banku, o planowanych pracach modernizacyjnych bank informuje z odpowiednim wyprzedzeniem. Zwykle dzień wcześniej.

– Jeśli problem dotyczy wybranej grupy klientów, chętnie korzystamy z SMS-ów, które pozwalają nam do nich szybko i bezpośrednio dotrzeć z komunikatem. Mieliśmy kilka takich przypadków w ubiegłym roku. W SMS-ach informujemy nie tylko o awarii, ale i o możliwych działaniach, które mogą podjąć klienci np. w celu przeprowadzenia pilnej transakcji – mówi Klaudia Klimkowska.

Jej zdaniem bank nie pozwala sobie na powielanie błędów w komunikacji z klientami.

– O awariach informujemy jak najszybciej – staramy się niezwłocznie po pojawieniu się problemów zawiadomić oficjalnie o nich klientów. Często to oni sami sygnalizują problem przez media społecznościowe, ale oficjalny komunikat banku zawsze wymaga uprzedniego potwierdzenia wątpliwości klientów i diagnozy, na czym polega kłopot, co często wydłuża czas reakcji banku – tłumaczy przedstawicielka Aliora

Nie działa bankowość mobilna? Bank najczęściej nie powiadomi nas o tym SMS-em, informacje udostępni na stronie internetowej, w mediach społecznościowych lub wyśle mailem.

– Zbyt długo by trwało wysłanie wiadomości SMS do wszystkich klientów, niektórzy otrzymaliby ją już po usunięciu awarii – tłumaczą bankowcy.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy