Mama pana Krzysztofa jest starszą osobą, wieloletnią klientką PKO BP. Niedawno miała wypadek, nie może chodzić, a pilnie potrzebuje wykonać operację na swoim koncie. – Jeśli klient jest obłożnie chory, to czy bank ma możliwość wysłania przedstawiciela do takiej osoby? – pyta pan Krzysztof, który tej operacji za mamę wykonać nie może, bo nie ma odpowiedniego pełnomocnictwa.
Warto sprawdzić: Kolejne opłaty w bankach i noworoczne podwyżki prowizji
Z banku dostał odpowiedź, że jeśli klient nie może osobiście udać się do oddziału, np. z powodu choroby, to może skorzystać z pomocy notariusza, przed którym może zostać sporządzone pełnomocnictwo upoważniające go do dysponowania rachunkiem.
To samo mówi nam Joanna Fatek z biura prasowego PKO BP. – Klient powinien ustanowić pełnomocnika do rachunku w formie pełnomocnictwa notarialnego. Klienci, którzy korzystają z bankowości elektronicznej, mogą nadać pełnomocnictwo przez iPKO – dodaje.
A jak taki problem rozwiązują w innych bankach?
Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska informuje, że do każdej sytuacji bank podchodzi indywidualnie i szuka rozwiązań pozwalających niestandardowo podejść do obsługi specyficznych potrzeb klienta. – Mnogość kanałów do kontaktu rozszerza nasze możliwości w tym zakresie – dodaje Ewa Krawczyk.